تعمیرات مبل

رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین

تعمیرات مبل

رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین

مبل و چیدمان آن در منزل

چه مبلی بخریم؟

مبل‌ها با توجه مدل و تعدادشان به دسته‌بندی‌های ریز و درشت زیادی تقسیم بندی می‌شوند. اما مدل‌های رایج‌تری که در ایران استفاده می‌شوند، مبل‌های نیم‌ست که شامل یک کاناپه‌‌ٔ دو نفره و دو کاناپه‌‌ٔ یک نفره می‌شود و ست ۷ نفره که شامل یک کاناپه‌‌ٔ سه نفره، یک کاناپه‌‌ٔ دو نفره و دو کاناپه‌‌ٔ یک نفره است. ست‌های ۹ نفره معمولا ست ۷ نفره به همراه دو صندلی میزبان است. مبل‌های ال شکل یکی دیگر از مدل‌های رایج مبلمان بازار است.

اینکه چه مدلی برای منزل شما مناسب است در درجه اول به متراژ خانه شما و در درجه بعدی به سبک زندگی و رفت و آمدهای منزلتان بستگی دارد.

اگر در خانه کوچکی زندگی می‌کنید و خیلی اهل رفت و آمد و مهمانی‌های شلوغ نیستید، یک نیم‌ست کوچک و زیبا هم کفاف کار شما را می‌دهد. اما اگر علارغم متراژ کم خانه، میهمان‌های زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از مبل‌ ال شکل استفاده کنید. یک مبل ال شکل علارغم جای کمی که اشغال می‌کند فضای نشیمن بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد، هرچند میهمانان شما باید کمی مهربان‌تر کنار هم بنشینند!

اگر متراژ خانه شما در دسته متوسط ها قرار می‌گیرد، یک ست هفت نفره برای منزل شما مناسب است. اگر نگران تعداد زیاد میهمانان و کمبود مبل هستید، صندلی‌های میز ناهارخوری را طوری انتخاب کنید که در صورت نیاز بتوانید از آنها در کنار مبل‌هایتان استفاده کنید.

تنها در صورتی مبل‌های بزرگ و ست‌های نه نفره را انتخاب کنید که مطمئن باشید فضای کافی برای چیدن آنها دارید.  ادامه مطلب ...

مبل چپندر

اگر به مبلمان زیبا و پرطرفدار چپندر علاقه مندید و قصد انتخاب و خرید یکی از انواع مبل چپندر را دارید و یا اینکه با این مبل هیچ آشنایی ندارید ولی اسم آن را از اطرافیان و دوستان خود زیاد شنیده اید و می خواهید بدانید مبل چپندر چیست و این واژه برگرفته از کجاست و طراحی و ساخت آن برای کدام کشور بوده است در ادامه این مطلب با مبل و دکور همراه باشید. ما شما را با تمام این واژگان و البته مدلهای جدید مبل چپندر با انواع رنگبندی در داخل ایران آشنا خواهیم کرد.

از بین نامهای مرتبط با مبلمان آنتیک، چپندر معروف ترین است. امروزه مبلهای اصیل و شناسنامه دار چپندر در حراجی های شهر لندن با قیمت های گزاف میلیون دلاری بفروش می رسد. اما برای اینکه با طراحی و مدلهای اصلی این مبل آشنا شوید بهتر است ابتدا با تاریخچۀ این مبل بیشتر آشنا شویم.  ادامه مطلب ...

انواع پارچه مبلی

یکی از کلیدی‌ترین نکات برای خرید مبلمان، آگاهی از انواع پارچه مبلی و ویژگی‌های هر کدام از پارچه‌هاست تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. همین‌طور ممکن است قصد تعمیر و تعویض پارچه مبلی خود را داشته باشید تا با هزینه کمتر، تنوع و تازگی را به فضای منزل خود ببخشید. در هر صورت خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا با آشنایی دقیق‌تر با انواع پارچه مبلی، آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنید.

با توجه به انواع مختلف پارچه مبلی در بازار، در اینجا به بررسی ۱۳ نوع از انواع پارچه مبلی با توجه به جنس آن‌ها می‌پردازیم.


انواع پارچه مبلی و چرم مبل

۱. پارچه مبلی نخی (پنبه‌ای)

این نوع پارچه بسیار نرم و بادوام است و از نظر رنگ و طرح‌های موجود در بازار بسیار متنوع است. از پارچه‌های نخی بیشتر درمبل راحتی استفاده می‌شود. این پارچه به راحتی قابل شستشو است و با مقداری آب و مواد شوینده پارچه قابل لکه گیری است. متاسفانه این پارچه به دلیل اینکه از الیاف طبیعی ساخته می‌شود خیلی زود چروک شده و بو را به خود می‌گیرد. در برابر سایش مقاوم است، اما در برابر نور مستقیم خورشید هیچ مقاومتی نشان نمی‌دهد. 

ادامه مطلب ...

نکات مهم برای تعمیر مبل

تعمیرات مبل یکی از راه های مقرون بصرفه جهت استفاده و طولانی کردن عمر مفید مبل می باشد که لازم است حتما به متخصص این کار سپرده شود چرا که در بعضی مواقع مشتری بدون آگاهی از جنس و لوازم مصرفی مبل با افرادی تماس میگیرند که از لحاظ قیمتی بسیار ارزان هستند اما از مواد و وسایل درجه یک استفاده نمی کنند که قطعا این پایین بودن قیمت به تعمیر نادرست مبل نمی ارزد. لازم است بدانید قبل از تعمیر مبل باید ابتدا درباره جنس و لوازم مبل اطلاعاتی هرچند کم بدست آورید.

اغلب مردم با شنیدن کلمه تعمیرات به یاد می آورند تعمیرات و تعویض رویه مبل هست که این قسمت از تعمیر مبل بسیار مهم است چرا که مدل های مختلف مبل از نظر الگوی دوخت و برش و رویه کوبی باهم متفاوت بوده و دیگر فاکتور مهم این است که تعمیر به چه صورتی انجام خواهد گرفت؟ به همین دلیل اهمیت دارد که مرکزی را انتخاب کنید که تجربه ی کافی برای تعمیر را داشته باشد. 

ادامه مطلب ...