تعمیرات مبل

رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین

تعمیرات مبل

رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین

تعمیرات مبل

در تلاشیم که در این مقاله بتوانیم به هرچه که در پیرامون تعمیر مبل است بپردازیم.
به بررسی موارد زیر در این مقاله خواهیم پرداخت:
هزینه تعمیر مبل ، آموزش تعمیر مبل در منزل ، تعمیرات مبل راحتی ، انواع روکش مبل ، بهترین زمان تعمیر مبل ، بهترین روش برای مشخص شدن تعمیر کار مبل حرفه ای ، معرفی انواع قطعات مبل ، انواع پارچه مبلی و…

تعمیر مبل یکی از بهترین روش ها برای پرداخت هزینه کمتر نسبت به خرید مبل جدید است. همان طور که در مقاله تعمیر صندلی اداری به این مورد برای صندلی پرداختیم.
فقط برای تعمیر مبل خود باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید که ما در این مقاله تمام تلاشمان را خواهیم کرد که به تمام آنها اشاره کنیم.

در زمان تعمیر مبل خود شما می توانید با کمی بررسی برخی از هزینه هارا مشخص کنید. موارد زیر هزینه هایی هستند که پس از تماس با تعمیر کار مبل مشخص خواهند شد.

هزینه خرید پارچه که به خود شما بستگی دارد
شما مسئول خرید پارچه برای مبل خود هستید. ولی حتما از تعمیر کار خود در این رابطه مشاوره های لازم را بگیرید. این مورد مهم باعث می شود که شاید هزینه های شما کمتر شود و از پارچه یا چرم خوبی برای مبل خود استفاده کنید. برخی از تعمیر کاران مبل با تجربه خوبی که در این زمینه دارند، خرید پارچه مبل شما را خودشان انجام می دهند.
هزینه ایاب و ذهاب نسبت به توافق شما با تعمیر کار صورت می گیرد. در بعضی از مواقع تعمیر کار هزینه ایاب و ذهاب را بر عهده خواهد گرفت
رنگ آمیزی بدنه مبل (در صورت نیاز)
شخص یا شرکت تعمیر کننده
نسبت به حرفه ای بودن تعمیرکار هزینه خدمات آنها با سایر تعمیر کارهای دیگر متفاوت می باشد. می توان به برش پارچه اشار کرد که هر چقدر برش پارچه مبل شما به خوبی انجام شود، رویه کوبی مبل شما بهتر انجام خواهد شد. پس توجه داشته باشید که اختلاف قیمت تعمیر کارها با یکدیگر نسبت به این موارد متفاوت
در موارد زیر که به آنها اشاره شده است نمی توان هزینه مشخصی را در نظر گرفت ولی سعی کردیم که حدود قیمت را مشخص کنیم.

تعمیر مبل برای تعمیرکاران مبل به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند. و بیشتری هزینه  دستمزد را در بر خواهند داشت. به صورت جداگانه به هرکدام می پردازیم. در نظر داشته باشید که امکان دارد مبل شما نیاز به فقط یکی از آنها برای تعمیر داشته باشد.

رویه کوبی

دستمزد رویه کوبی یکی از پر هزینه ترین فعالیت ها برای تعمیر مبل است. که بستگی به 2 مورد دارد.

حرفه ای بودن تعمیر کاری که رویه کوبی را انجام می دهد.
نوع و متراژ پارچه ای که برای رویه کوبی استفاده می شود
برای مثال می توان به هزینه یک دست مبل 7 نفره اشاره کرد، که هزینه آن از 400.000 تومان تا 3.000.000 تومان می شود. یا یک مبل 7 نفره را در نظر بگیرید که در پشت مبل هم از پارچه استفاده شده. کاملا منطقی است که هزینه دستمزد رویه کوبی یک مبل که در پشت آن پارچه استفاده نمی شود از مبلی که در پشت آن پارچه استفاده شده است، بیشتر شود.
در نظر داشته باشید که در زمان استفاده از پارچه های گران قیمت برای رویه کوبی، بهتر است تعمیر کار حرفه ای این کار را انجام دهد. که در پایین به شما برای تشخیص دادن یک تعمیر کار حرفه ای کمک خواهیم کرد.

کلاف مبل

دستمزد تقویت یا تعمیر کلاف مبل، یکی دیگر از بیشترین هزینه های تعمیر مبل است. کلاف مبل به اسکلت اصلی مبل گفته می شود که قسمت های آن شامل چوب، فوم یا ابر، تسمه ها و فنرها است.
به دلیل نوع طراحی مبل، کاربر به سادگی نمی تواند کلاف مبل را مشاهده کند. نوع اتصال کلاف مبل باید به درستی بررسی و تعمیر شوند و در صورت نیاز به تقویت یا تعویض اجزاء آن که در بالا به آن اشاره شد اقدامات لازم از طرف تعمیر کار شما صورت می گیرد.

10 نکته طلایی که قبل از تعمیر مبل باید بدانید
10 نکته طلایی که قبل از تعمیر مبل باید بدانید

با توجه کردن به موارد زیر می توانید هزینه های خود را برای تعمیر مبل کاهش دهید، تعمیر کار خوبی برای تعمیر مبل خود انتخاب کنید و…

قبل از سفارش تعمیر مبل خود به تعمیر کار، از تعمیر کار درخواست نمونه کارهای خودش را بکنید.
عکس کامل مبل خود را برای تعمیرکار خود ارسال کنید.
مشاوره لازم را در رابطه با خرید پارچه مثل نوع آن یا محل خرید آن را از تعمیرکار خود بگیرید
مشاوره لازم را در رابطه با خرید پارچه مثل نوع آن یا محل خرید آن را از تعمیرکار خود بگیرید.
با توافق بین شما و تعمیرکار، خرید پارچه می تواند از طرف تعمیرکار صورت بگیرد. در غیر این صورت مشاوره کامل در رابطه با نوع پارچه، قیمت پارچه و محل خرید بارچه را از تعمیرکار خود بگیرید.
پیشنهاد می شود برای مبل هایی که کلاف خوبی ندارند از پارچه گران قیمت استفاده نکنید. از تعمیرکار خود در این زمینه مشاوره بگیرید. به دلیل نوع طراحی مبل، شما به سادگی نمی توانید متوجه شوید که کلاف در چه شرایطی است.
قبل از ارسال مبل برای تعمیر کار یا زمانی که تعمیر کار برای دریافت مبل شما می آید، توافق های لازم برای هزینه ایاب و ذهاب را صورت دهید.
مشخص کنید از چه فوم یا ابری تعمیرکار می خواهد استفاده کند. فوم سرد، گرم و…
آیا کلاف مبل شما را تعمیر یا تقویت می کند ؟ قبل از تعمیر یا تقویت کلاف با شما هماهنگی های لازم برای هزینه آن صورت می گیرد ؟
بدترین زمان برای تعمیر ، روزهای پایانی سال است. به دلیل محدود بودن زمان و سفارشات زیاد، کیفیت تعمیرکار
برای تعمیر مبل شما پایین می آید.
 روند تعمیر مبل به چه صورت است ؟
هزینه تعمیر مبل و آموزش تعمیر مبل

ابتدا پارچه یا چرم از خود مبل جدا می شود که به آن ها رویه مبل گفته می شود.

در اینجا خیاط دست به کار می شود. خیاط با استفاده از الگوی مبل، پارچه های جدید را برش می دهد و خیاطی را شروع می کند. از خود رویه قدیمی مبل به عنوان الگو استفاده می شود.

فوم یا ابر مبل بررسی می شود. در صورت نیاز آنها تقویت می شوند و یا در غیر این صورت آنها با فوم یا ابر جدید تعویض می شوند.
در برخی از مبل ها از ابر استفاده می شود و در برخی از مبل ها از فوم. که فوم ها به دو دسته فوم سرد و فوم گرم تقسیم می شوند. حالت ارتجاعی و نرمی فوم سرد از گرم بیشتر است. به همین دلیل هزینه فوم سرد از گرم بیشتر است و این مورد یکی از دلایلی است که در هزینه تعمیر مبل تفاوت ایجاد می کند.

در این مرحله کیفیت کلاف مبل بررسی می شود. اگر کلاف مبل مانند فنرها، کش های مبل و … نیاز به تعمیر یا تقویت داشته باشند از طرف تعمیر کار باید انجام شود.

در صورت وجود مشکل حاد در مبل تعمیر کار می بایست مشکل را به اطلاع کارفرما که مبل را در اختیار تعمیر کار قرار داده است برساند. به دلیل نوع طراحی مبل که به سادگی نمی توان کلاف مبل را مشاهده کرد این مورد باید از طرف تعمیرکار به دقت بررسی شود و به اطلاع کارفرما رسانده شود.
متاسفانه در برخی از تعمیر کاران مبل، مشاهده می شود که این مورد را به خوبی بررسی نمی کنند و بعد از مدت کوتاهی بعد از تعمیر مبل ، مبل کیفیت خود را از دست داده است و دیگر قابل استفاده نیست.

در آخر رنگ آمیزی یا تعمیر بدنه مبل  انجام می شود . (البته در صورت نیاز)
اگر بدنه مبل نیاز به تعمیر داشته باشد باید از طرف تعمیر کار اقدامات انجام شود. البته با هماهنگی کارفرما. تعمیر بدنه چوبی با بدنه مبل فلزی با هم متفاوت هستند و هزینه های آن با هم فرق دارند. (هزینه تعمیر مبل فلزی بیشتر از مبل چوبی است)
در صورتی که بدنه مبل نیاز به رنگ کاری داشته باشد، رنگ کار این کار را انجام می دهد که به صورت معمول شکستگی های مبل برطرف می شود، سپس لکه گیری انجام می شود، سمباده زده می شود و در آخر 2 تا 3 دست رنگ زده می شود.

همانطور که مشاهده می کنید به سادگی با در نظر نگرفتن یا کمکاری موارد بالا ، تعمیر کار می تواند هزینه های خود را کاهش دهد. لطفا این موارد را قبل از تعمیر مبل با تعمیر کار چک بفرمایید.

در مقاله مبلمان اداری با قیمت و انواع مبلمان اداری آشنا شوید.

آیا هر مبلی را باید تعمیر کرد؟
کاملا مشخص است که جواب این سوال خیر است. می توانیم با در نظر گرفتن موارد زیر، جواب این سوال که آیا مبل شما ارزش تعمیر دارد یا خیر؟ مشخص شود.

در صورتی که ساختمان مبل شما یا به صورت درست تر کلاف مبل شما کیفیت خوبی داشته باشد، می توان گفت که تعمیر مبل شما کار درستی است ولی در غیر این صورت یا پس از تعمیر مبل، مبل کیفیت خود را به زودی از دست خواهد داد و فقط برای یک مدت کوتاهی مبل شما ظاهر خوبی دارد و یا هزینه بیشتری نسبت به خرید یک مبل جدید بابت تعمیر مبل خود باید پرداخت کنید.

پیشنهاد می شود در صورت تمایل به تعمیر مبلی که کلاف خوبی ندارد، هزینه زیادی بابت پارچه مبلی خود پرداخت نکنید و در مقابل هزینه خوبی بابت پارچه خود در زمانی که مبل شما از کلاف خوبی برخوردار است پرداخت کنید چون پس از تعمیر مبل خود، یک مبل کاملا سالم و نو دارید که می تواند چندین سال برای شما قابل استفاده باشد.

برای متوجه شدن موارد بالا فقط کافی است که مواردی که در قسمت “قبل از تعمیر مبل بخوانید” را مطالعه بفرمایید

آموزش تعمیر مبل در منزل
در برخی از مواقع خود شما می توانید مبل را در منزل تعمیر کنید. این مورد به خرابی مبل شما بستگی دارد. اگر سطحی باشد و شما حوصله آن را داشته باشید می توانید این کار را در منزل انجام دهید.

در زیر چند ویدیو آموزشی جمع آوری شده است که امیدواریم با مشاهده آنها بتوانید تعمیر مبل در منزل را انجام دهید.